الكتاب الإحصائي السنوي - (المجموعة الإحصائية) الإصدار الخامس والسبعون - الجمهورية العربية السورية - 2022م

 

 الكتاب الإحصائي السنوي - (المجموعة الإحصائية) الإصدار الخامس والسبعون -  الجمهورية العربية السورية - 2022م





مقدمة


يتشرف المكتب المركزي للإحصاء أن يضع بين أيديكم الكتاب الإحصائي السنوي (المجموعة الإحصائية) لعام 2022.
والذي يتضمن البيانات الإحصائية الناتجة عن كافة النشاطات الاقتصادية والاجتماعية والديمغرافية وغيرها في الجمهورية العربية السورية مع الإشارة إلى أن هناك بعض الجداول الإحصائية التي تم تقدير بياناتها نظراً للنقص في الشمول الجغرافي.
ويأمل المكتب أن تكون البيانات الواردة فيه ملبية لحاجات متخذي القرار والأجهزة التخطيطية ومستخدمي البيانات، مع العلم أن المكتب يرحب بأية ملاحظات أو مقترحات يمكن أن تساعد في تحسين جودة البيانات ومدلولاتها الإحصائية وتعمل على تطوير وتحديث الكتاب الإحصائي السنوي. وبهذه المناسبة الطيّبة يتوجّه المكتب بتقديم الشكر والتقدير إلى كل من ساهم في إعداد هذا الكتاب وإخراجه بهذه الصورة، وإلى كافة الأجهزة الإحصائية لدى وزارات وإدارات وهيئات الدولة لتعاونهم البنّاء والمثمر مع المكتب.
كما يسر المكتب تلقي ملاحظاتكم وآرائكم ومقترحاتكم على البريد الإلكتروني للمكتب mailto:cbs.syr@gmail.com أو البريد الإلكتروني لإدارة الموقع  mailto:info@cbssyr.sy عبر موقعه http://www.cbssyr.sy التي تسهم في تطوير محتوى المجموعة.


               المدير العام للمكتب المركزي للإحصاء
                   الدكتور عدنان عباس حميدان
   

Introduction


Central Bureau of Statistics has the honor to present the Statistical Yearbook (Statistical Abstract) for 2022. The Abstract involves statistical data obtained from all economic, social, demographic and other activities in the Syrian Arab Republic.
It should be noted that due of the lack of geographical coverage, statistical data of some issuecl tables has been estimated. CBS hopes that data provided meets all the needs of decision makers, planning bodies and data users. Also CBS welcomes any comments and suggestions that can help improving the quality of data and its statistical implications, and thus help developing and updating the statistical Abstract. CBS uses this  opportunity to extend its thanks and appreciation to all people involved in preparation  and issuance of this abstract, as well as all  the statistical bodies in the ministries, State commissions  and  State admirations for their constructive and fruitful cooperation with CBS.
Also, it is our pleasure to receive your comments, suggestions and opinions on our email address: cbs.syr@gmail.com or info@cbssyr.sy  which is linked to the CBS website: http://www.cbssyr.sy that may help in improving the form& content of the Statistical Abstract .


      General Director of Central Bureau of Statistics
                  Dr. Adnan Abbas Homidan


رابط التحميل
تعليقات